Zapraszamy serdecznie na Drzwi Otwarte LO IV 6 kwietnia br. w godzinach 9.00 - 13.00.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

„All Around Europe” – nasza wielka włoska wyprawa

Buongiorno!” To radośnie brzmiące powitanie mieliśmy okazję używać wiele razy podczas naszej włoskiej wycieczki. W ciągu dziewięciu dni autokarowej wyprawy Italia odsłaniała nam swoje piękno na wielu płaszczyznach.

Po przyjeździe do stolicy Włoch zwiedziliśmy Koloseum oraz Forum Romanum. Barwny komentarz pani przewodnik pomógł naszej wyobraźni przenieść się w czasy starożytnego Rzymu i poczuć atmosferę Wiecznego Miasta. Pozytywne wrażenia dopełniła kolacja z pyszną pizzą.

Kolejnym punktem wycieczki było zdobycie Wezuwiusza – jedynego czynnego wulkanu leżącego bezpośrednio na kontynencie europejskim. Ze szczytu krateru podziwialiśmy panoramę Neapolu, by niebawem wyruszyć w kierunku przeprawy promowej na Sycylię. Gościnni właściciele hotelu czekali na nas z bardzo późną kolacją – smakowała wyśmienicie! Dodatkowych wrażeń dostarczały też nocne erupcje Etny, która w tym roku wykazuje większą aktywność. Nasza przewodniczką po Sycylii była pani Teresa, osoba o ogromnej wiedzy i darze jej przekazywania. Duże wrażenie zrobiła na nas malownicza Taormina – największy kurort na wyspie z antycznym amfiteatrem, za którym rozciąga się wspaniała panorama na Etnę i wybrzeże Morza Jońskiego.

Sporo emocji dostarczył nam półtoragodzinny rejs na Wyspy Liparyjskie oraz zwiedzanie pięknego miasteczka Lipari. Na kolejnej z wysp, Volcano, grupa śmiałków wspięła się na szczyt tamtejszego wulkanu, pozostała część grupy zażywała kąpieli w pobliżu gejzerów. W Katanii, stolicy regionu, zwidzieliśmy Katedrę św. Agaty wraz z grobowcem katańskiego kompozytora, Belliniego.

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy ponownie w Rzymie. W Watykanie oglądaliśmy  monumentalną Bazylikę św. Piotra, następnie  Panteon – jeden z najlepiej zachowanych zabytków starożytności w Europie. Wrzucenie monety do Fontanny di Trevi (prawą ręką przez lewe ramię) gwarantuje, że jeszcze kiedyś tam wrócimy!

Krzysztof Szczepański

Data dodania: 2021-09-23 16:25:38
Data edycji: 2021-11-12 19:39:15
Ilość wyświetleń: 672

E-CZYTELNIA

INTEGRO (katalog on-line)
Zobacz

KOMUNIKATY

- dostępna jest archiwalna strona szkoły (zakładka SZKOŁA)

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!