W trakcie mobilności zrealizowaliśmy pełny program edukacyjny uzgodniony ze szkołą partnerską. Obejmował on: integrację i rozmowy w języku angielskim, udział w lekcjach oraz porównanie systemów edukacji Polski i Niemiec, grę miejską z anglojęzycznym przewodnikiem, prezentacje i dyskusje o transformacji przemysłowej po 1989 r., warsztaty w Muzeum Przemysłu, moduł o idei Europejskiej Stolicy Kultury (porównanie Wrocław–Chemnitz i roli kultury w jakości życia), warsztaty w Państwowym Muzeum Archeologicznym (historia górnictwa), a także zajęcia o rozwoju high-tech we Wrocławiu, „smart cities” i wykorzystaniu AI w usługach miejskich. Uczniowie pracowali projektowo w międzynarodowych zespołach (m.in. gra terenowa z oficjalną aplikacją miasta), a na zakończenie przedstawili rezultaty pracy oraz wzięli udział w ewaluacji i aktywnościach sportowo-integracyjnych.
Cele edukacyjne zostały osiągnięte: uczestnicy podnieśli kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, pisanie) i społeczne, rozwinęli umiejętność pracy zespołowej i komunikacji międzykulturowej, poszerzyli wiedzę o sektorze przemysłowym, dziedzictwie kulturowym oraz o podobieństwach i różnicach systemów edukacji PL–DE. Rozwinęli też kompetencje cyfrowe (praca z aplikacją miejską, przygotowanie prezentacji), analityczne i w zakresie pozyskiwania informacji, a także umiejętności prezentacyjne, argumentacyjne i dochodzenia do wspólnych wniosków. Podsumowanie projektu potwierdziło wzrost świadomości kulturowej i ekspresji oraz trwałe efekty społeczne mobilności.
50–430 Wrocław
ul. Stacha Świstackiego 12–14