Pracowaliśmy metodami warsztatowymi w międzynarodowych zespołach: od wprowadzenia celów i gier integracyjnych, przez wizytę w Europa Haus i zadania terenowe, przygotowanie i prezentację projektów o Stolpersteinach, spotkanie ze świadkiem historii w dawnej katowni przy Lindenstraße w Poczdamie, fotowarsztat w Gedenkstätte Berliner Mauer, po zajęcia w Jewish Museum i interaktywne warsztaty w DDR Museum. Każdy moduł łączył badanie źródeł, dyskusję i publiczną prezentację wyników, a elementy integracyjne (np. Sanssouci, Mauerpark) służyły refleksji i wymianie doświadczeń.
Osiągnięte rezultaty potwierdzają realizację celów Erasmus+: uczniowie poszerzyli wiedzę o funkcjonowaniu UE oraz historii Berlina, pamięci o ofiarach nazizmu i mechanizmach opresji w NRD, a także o znaczeniu pokojowej rewolucji 1989/90. Rozwinęli kluczowe kompetencje: językowe (komunikacja w języku angielskim), społeczne i międzykulturowe, pracy zespołowej, obywatelskie (prawa człowieka, antydyskryminacja), cyfrowe (fotografia, opracowanie i prezentacja materiałów), krytyczne myślenie, argumentację i autoprezentację. Efektem jest większa sprawczość młodzieży, gotowość do dialogu oraz trwałe postawy prospołeczne i odpowiedzialność za wspólnotę europejską.
50–430 Wrocław
ul. Stacha Świstackiego 12–14