Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

All Around Europe - Andaluzja

W ramach szóstej edycji projektu edukacyjno-językowego All Around Europe w tym roku czwórkowicze wybrali się do słonecznej Andaluzji - jednego z najpiękniejszych regionów Hiszpanii.

Mieliśmy okazję zwiedzić takie miasta jak Granada, Sewilla, Ronda, Gibraltar, Kordoba, jak i malowniczą Malagę.
Nasza przygoda rozpoczęła się od poznania urokliwej miejscowości Benalmadena, w której rezydowaliśmy na czas projektu.
Uroczy port, niewielkie kafejki i regionalne restauracje od razu skradły nasze serca. Słoneczna aura skłoniła nas do pójścia na plażę, gdzie łapaliśmy nadmorską opaleniznę, a Ci bardziej odważni nawet skorzystali z kąpieli w morzu.

Kolejny dzień to wyjazd do Granady, gdzie główną atrakcją była Alhambra - twierdza wybudowana przez muzułmanów. Rozmiary, wymyślna architektura, jak i opowieści związane z tym miejscem, zrobiły na uczestnikach projektu wielkie wrażenie. Kolejnym etapem wyprawy była wizyta w stolicy Andaluzji - Sewilli. Jest to jedno z najbardziej urokliwych miast Europy. W Sewilli zwiedziliśmy Katedrę Najświętszej Marii Panny, jeden z najwspanialszych kościołów gotyckich na świecie.

Dzień trzeci naszej wyprawy to wycieczka do Gibraltaru. Jest to ostatnia kolonia w Europie, administracyjnie należąca do Wielkiej Brytanii. Spotkaliśmy tam magoty gibraltarskie, niewielką, półdziką populację małp gatunku makak berberyjski, zamieszkujące górę Tarika.

Andaluzja odkryła też przed nami uroki Kordoby. Tu zwiedzaliśmy Meczet-Katedrę, uniwersalny symbol muzułmańskiego dziedzictwa w Hiszpanii oraz mieliśmy okazję przemierzać ulice dzielnicy żydowskiej.

Na koniec tej niezwykłej podróży po Andaluzji dotarliśmy do Malagi, która odkryła przed nami historię Picassa oraz pomogła  zrozumieć jego twórczość.        Z tarasu widokowego, będącego częścią zamku Gibralfaro, gdzie udało nam się zrobić piękne zdjęcia  panoramy Malagi.

Andaluzja zachwyciła nas burzliwą historią, malowniczymi krajobrazami oraz niesamowitą otwartością jej mieszkańców. Wiele wspomnień z realizacji naszego projektu na długo pozostanie w naszej pamięci…

Ewa Tarnowska

Data dodania: 2023-03-29 09:15:07
Data edycji: 2023-04-03 09:33:34
Ilość wyświetleń: 515

E-CZYTELNIA

INTEGRO (katalog on-line)
Zobacz

KOMUNIKATY

- dostępna jest archiwalna strona szkoły (zakładka SZKOŁA)

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!