Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

1F w Książańskim Parku Krajobrazowym

W piątek 10 czerwca klasa 1F pod opieką p. Wawrzyniaka, p. Czyżaka oraz p. Stankiewicza udała się na zajęcia terenowe z geografii do Książańskiego Parku Krajobrazowego.

Pierwsze wyzwanie dla uczniów pojawiło się tuż po przyjeździe do Świebodzic. Część grupy uzbrojona w kompas i mapę prowadziła resztę w stronę zamku Książ. Dotarliśmy na miejsce bez pomocy Google Maps ;)

Zwiedzając podziemia poznaliśmy mroczne tajemnice Książa. Następnie podziwialiśmy piękne, wystawne sale zamku i wsłuchiwaliśmy się w historię rodu Hochbergów. Wizytę zakończyliśmy krótkim odpoczynkiem wśród zieleni zamkowych ogrodów.

Druga część zajęć odbyła się w dolinie rzeki Pełcznicy, do której zeszliśmy tzw. ścieżką Hochbergów. Nie było to łatwe zadanie - na trasie bywało wąsko i stromo. Podczas marszu uczniowie zapoznali się z budową geologiczną Sudetów. Dowiedzieli się też, jak powstają przełomy rzeczne oraz obserwowali rzeźbotwórczą działalność meandrującej rzeki. Mieliśmy też okazję omówić różnice między formami ochrony przyrody w Polsce. Przechodziliśmy przez park krajobrazowy i rezerwat przyrody, mijaliśmy też pomnik przyrody - najstarszy w tej części regionu cis "Bolko".

Po przejściu ścieżki przyrodniczej pozostał nam już powrót na stację kolejową w Świebodzicach. Zmęczeni wędrówką, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Wrocławia :)

Alan Wawrzyniak

Data dodania: 2022-06-13 20:23:08
Data edycji: 2022-06-13 20:24:47
Ilość wyświetleń: 959

E-CZYTELNIA

INTEGRO (katalog on-line)
Zobacz

KOMUNIKATY

- dostępna jest archiwalna strona szkoły (zakładka SZKOŁA)

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!