Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

CYPR

CYPR

W terminie od 10.08.2025-24.08.2025 roku uczestniczyliśmy w dwutygodniowym szkoleniu dla kadry pedagogicznej w ramach programu Erasmus+. W ciągu zajęć odbywających się od godzin porannych do pory obiadowej mieliśmy możliwość zapoznać się z licznymi i bardzo kreatywnymi pomysłami na zajęcia nieformalne inspirujące nas i intrygujące zarazem. Trzon naszych zajęć stanowiły nieformalne metody pracy na zajęciach różnych przedmiotów jak na przykład: gry, zabawy, zagadki, piosenki, filmy, łamigłówki, itp. Często pracowaliśmy w grupach, dzieląc się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Następnie analizowaliśmy zastosowane metody i narzędzia pod kątem naszych uczniów, ich specyficznych potrzeb, oczekiwań i trudności. Oczywiście zajęcia były prowadzone w języku angielskim, choć w grupie byli tylko nauczyciele z Polski. Stanowiliśmy bardzo niedużą, bo zaledwie kilkunastoosobową zgraną grupę, choć dzieliły nas całe lata doświadczeń. Uczestnikami kursu byli młodzi, zaledwie rozpoczynający swoją karierę jak i bardzo doświadczeni, wieloletni pedagodzy i dyrektorzy placówek oświatowych.  Dla tych z nas którzy chcieli pogłębić znajomość języka angielskiego była możliwość wzięcia udziału w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego. Prowadzący organizowali konwersacje przed, podczas oraz po kolacji, co nadawało naszym zajęciom jeszcze bardziej nieformalne i przyjazne oblicze. Naszym prowadzącym bardzo zależało na tym, byśmy czuli się dobrze na zajęciach, a te by zawsze odbywały się w przyjaznej atmosferze. Kompetencje i otwartość prowadzących bardzo ceniliśmy. Naszymi mentorami byli: Peter Sewell oraz Kerrie Phipps. Oboje są Australijczykami. A poniżej kilka słów o naszych interesujących prowadzących…

 

Peter jest psychologiem dyplomowanym i członkiem stowarzyszonym Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Akademii Szkolnictwa Wyższego. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako psycholog rehabilitacji zawodowej w brytyjskim rządowym urzędzie pracy (UK Government Employment Service). Następnie został doradcą zawodowym na uniwersytetach Westminster, Bradford i Huddersfield, będąc pionierem nowych podejść do rozwoju kariery i rozwoju osobistego w szkolnictwie wyższym. Był starszym wykładowcą ds. zatrudnienia i przedsiębiorczości na Uniwersytecie Central Lancashir,  pracował nad rozwojem modelu zatrudnienia absolwentów Career EDGE, który jest szeroko stosowany w szkolnictwie wyższym w Wielkiej Brytanii, Europie i na świecie. Prywatnie ojciec siedmiorga dzieci, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 

 

Kerrie natomiast jest mówcą i coachem. Pokazuje ludziom, jak prowadzić lepsze rozmowy ze sobą i innymi, by mogli jeszcze bardziej wpłynąć na świat. Jej zdaniem potrzebujemy znaczącej zmiany w naszych domach, miejscach pracy i społecznościach – w sposobie, w jaki się łączymy, komunikujemy i współpracujemy, aby tworzyć lepszy świat. Kerrie o sobie pisze, że jej misja jest prosta, chce inspirować do tworzenia świata bardziej połączonego, współczującego i opartego na współpracy. Dzięki sile autentycznego połączenia i wzmocnieniu naszej kondycji psychicznej naprawdę możemy wspólnie budować jeszcze lepsze szkoły, firmy, społeczności i narody. Jej lekcje uważnego słuchania, pełnego skupienia, szacunku zostaną z nami na długo.

 

Data dodania: 2025-10-07 14:16:27
Data edycji: 2025-10-07 14:19:44
Ilość wyświetleń: 14

E-CZYTELNIA

INTEGRO (katalog on-line)
Zobacz

KOMUNIKATY

- dostępna jest archiwalna strona szkoły (zakładka SZKOŁA)
Zobacz

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Zobacz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego