W terminie od 10.08.2025-24.08.2025 roku uczestniczyliśmy w dwutygodniowym szkoleniu dla kadry pedagogicznej w ramach programu Erasmus+. W ciągu zajęć odbywających się od godzin porannych do pory obiadowej mieliśmy możliwość zapoznać się z licznymi i bardzo kreatywnymi pomysłami na zajęcia nieformalne inspirujące nas i intrygujące zarazem. Trzon naszych zajęć stanowiły nieformalne metody pracy na zajęciach różnych przedmiotów jak na przykład: gry, zabawy, zagadki, piosenki, filmy, łamigłówki, itp. Często pracowaliśmy w grupach, dzieląc się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Następnie analizowaliśmy zastosowane metody i narzędzia pod kątem naszych uczniów, ich specyficznych potrzeb, oczekiwań i trudności. Oczywiście zajęcia były prowadzone w języku angielskim, choć w grupie byli tylko nauczyciele z Polski. Stanowiliśmy bardzo niedużą, bo zaledwie kilkunastoosobową zgraną grupę, choć dzieliły nas całe lata doświadczeń. Uczestnikami kursu byli młodzi, zaledwie rozpoczynający swoją karierę jak i bardzo doświadczeni, wieloletni pedagodzy i dyrektorzy placówek oświatowych. Dla tych z nas którzy chcieli pogłębić znajomość języka angielskiego była możliwość wzięcia udziału w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego. Prowadzący organizowali konwersacje przed, podczas oraz po kolacji, co nadawało naszym zajęciom jeszcze bardziej nieformalne i przyjazne oblicze. Naszym prowadzącym bardzo zależało na tym, byśmy czuli się dobrze na zajęciach, a te by zawsze odbywały się w przyjaznej atmosferze. Kompetencje i otwartość prowadzących bardzo ceniliśmy. Naszymi mentorami byli: Peter Sewell oraz Kerrie Phipps. Oboje są Australijczykami. A poniżej kilka słów o naszych interesujących prowadzących…
Peter jest psychologiem dyplomowanym i członkiem stowarzyszonym Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Akademii Szkolnictwa Wyższego. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako psycholog rehabilitacji zawodowej w brytyjskim rządowym urzędzie pracy (UK Government Employment Service). Następnie został doradcą zawodowym na uniwersytetach Westminster, Bradford i Huddersfield, będąc pionierem nowych podejść do rozwoju kariery i rozwoju osobistego w szkolnictwie wyższym. Był starszym wykładowcą ds. zatrudnienia i przedsiębiorczości na Uniwersytecie Central Lancashir, pracował nad rozwojem modelu zatrudnienia absolwentów Career EDGE, który jest szeroko stosowany w szkolnictwie wyższym w Wielkiej Brytanii, Europie i na świecie. Prywatnie ojciec siedmiorga dzieci, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kerrie natomiast jest mówcą i coachem. Pokazuje ludziom, jak prowadzić lepsze rozmowy ze sobą i innymi, by mogli jeszcze bardziej wpłynąć na świat. Jej zdaniem potrzebujemy znaczącej zmiany w naszych domach, miejscach pracy i społecznościach – w sposobie, w jaki się łączymy, komunikujemy i współpracujemy, aby tworzyć lepszy świat. Kerrie o sobie pisze, że jej misja jest prosta, chce inspirować do tworzenia świata bardziej połączonego, współczującego i opartego na współpracy. Dzięki sile autentycznego połączenia i wzmocnieniu naszej kondycji psychicznej naprawdę możemy wspólnie budować jeszcze lepsze szkoły, firmy, społeczności i narody. Jej lekcje uważnego słuchania, pełnego skupienia, szacunku zostaną z nami na długo.
50–430 Wrocław
ul. Stacha Świstackiego 12–14