Realizacja projektu w naszej szkole dobiegła końca, a główny cel projektu, czyli poprawa efektywności kształtowania kompetencji kluczowych uczniów w szkole ponadpodstawowej poprzez wzbogacenie oferty edukacyjnej, został osiągnięty.
W projekcie uczestniczyło ponad 360 uczniów i uczennic oraz 15 nauczycieli i nauczycielek naszej szkoły, utworzonych zostało w sumie 46 grup przedmiotowych. Największą popularnością cieszyła się królowa nauk – matematyka – utworzonych zostało aż 18 grup, zaraz potem biologia i chemia (po 10 grup), geografia (6 grup) oraz fizyka (2 grupy).
Uczniowie i uczennice w grupach 8-15 osobowych realizowali program przygotowany przez nauczycieli prowadzących oraz korzystali z pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego do pracowni biologicznej, fizycznej, geograficznej i sal matematycznych.
Nauczyciele i nauczycielki brali również udział w szkoleniach z podnoszenia kompetencji cyfrowych, w warsztatach eksperckich przedmiotów przyrodniczych dotyczących nauczania eksperymentalnego oraz szkoleniach z zakresu doradztwa zawodowego, a wiedza tam zdobyta została wykorzystana przez nich podczas prowadzenia zajęć zarówno w ramach projektu, jak i na codziennych zajęciach lekcyjnych.
Udział w projekcie stworzył uczniom i uczennicom możliwość nie tylko wyrównania zaległości np. z matematyki, ale też rozwijania zainteresowań z biologii, chemii, matematyki, fizyki czy eksperymentowania podczas zajęć terenowych z geografii. Efektem uczestnictwa uczniów i uczennic w projekcie jest podniesienie ich kompetencji kluczowych, co pokazują wyniki testów, a dla szkoły zwiększona konkurencyjność na rynku edukacyjnym poprzez wzbogacenie oferty edukacyjnej.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacją fotograficzną projektu oraz prezentacją dotyczącą realizacji zajęć dodatkowych z geografii opartych na metodzie eksperymentu.
50–430 Wrocław
ul. Stacha Świstackiego 12–14