Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Geografia w praktyce, czyli zajęcia terenowe klas 2i oraz 3f na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej.

Trudno zdecydować, który ze skarbów Jury zachwyca najbardziej – ruiny zamków w systemie Orlich Gniazd, jaskinie pełne skalnych nacieków i nietoperzy, Ojcowski Park Narodowy czy słynne polskie pustynie. Na szczęście nie musieliśmy wybierać, ponieważ w czasie naszego trzydniowego wyjazdu mogliśmy przyjrzeć się każdemu z nich.

Pod okiem nauczyciela geografii, Alana Wawrzyniaka, rozpoznawaliśmy formy krasowe, czyli efekty rozpuszczania skał wapiennych, mających około 200 milionów lat. Aż trudno uwierzyć, że w miejscu, w którym z polecenia króla Kazimierza Wielkiego powstawały potężne zamki, kiedyś było rozległe morze! Zwiedziliśmy też Pustynię Błędowską, czyli największą „piaskownicę” w Polsce, która nie powstałaby gdyby nie działalność człowieka.

Przez trzy dni poznawaliśmy rozmaite krajobrazy Jury, unikatowe w skali naszego kraju. Odwiedziliśmy ruiny zamku Ogrodzieniec, pokonaliśmy szlaki Ojcowskiego Parku Narodowego, wdrapaliśmy się na Górę Zborów, zeszliśmy do Jaskini Nietoperzowej, zajrzeliśmy do zrekonstruowanego grodu Birów. Do Wrocławia wróciliśmy bogatsi o nowe doświadczenia, wspomnienia oraz wiedzę geograficzna, którą najlepiej zdobywać obserwując świat podczas wspólnych wędrówek.

Natalia Brzózka

Data dodania: 2024-04-10 10:12:49
Data edycji: 2024-04-10 10:27:40
Ilość wyświetleń: 205

E-CZYTELNIA

INTEGRO (katalog on-line)
Zobacz

KOMUNIKATY

- dostępna jest archiwalna strona szkoły (zakładka SZKOŁA)

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!