Wyjazdy

WrOpenUp – przygoda w Karpaczu

Wygrany w czerwcu, zeszłego roku szkolnego, konkurs zaprowadził nas na warsztatowy wyjazd do Karpacza. Spędziliśmy w sumie 5 dni w górach, razem z gimnazjalistami, którzy wygrali konkurs w swojej kategorii. Grupa zżyła się w szaleńczym tempie, głównie za sprawą różnorodnych ćwiczeń i gier przygotowanych przez organizatorów. Trenowaliśmy swoją wytrzymałość podczas wyjścia na górskie szlaki. Uczyliśmy się ufać drugiej osobie w trakcie „spaceru ślepca”. Ćwiczyliśmy zaradność przygotowując samodzielnie posiłki. Odkrywaliśmy naszą kreatywność poprzez twórczość artystyczną. Do domu wróciliśmy ze „słoiczkami pełnymi [...]

WENECJA 17.09-01.10.2017 r.

Tradycyjnie już jesień stanowi wspaniały czas dla peregrynacji po Włoszech. Nasi uczniowie oraz brygada z zaprzyjaźnionego liceum nr VII, pod czujnym ( i czułym) okiem organizatorek – Agaty Rusnak-Kozłowskiej i Ewy Suligi-Sawy ruszyli na zwiedzanie… W tym roku, podobnie jak dwa lata temu, celem wyjazdu stała się Wenecja a to ze względu na organizowane tam Biennale Sztuki Współczesnej. Na kilka miesięcy trwania Biennale miasto zamienia się w prawdziwą Mekkę dla osób zainteresowanych najbardziej aktualną twórczością artystów, wywodzących się ze wszystkich [...]

2017-10-06T13:00:10+00:00 6 października 2017|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

HOLANDIA – NIEMCY PROJEKT EDUKACYJNO-JĘZYKOWY

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy z naszej holendersko-niemieckiej wyprawy, podczas której przez sześć dni, a w niektórych przypadkach i nocy (zaobserwowaliśmy, iż kilkoro naszych uczniów cierpi na bezsenność) realizowaliśmy nasz projekt edukacyjno-językowy. A był to wyjazd pełen kontrastów… ♦ Majestatyczne Drezno z muzyką klasyczną w tle przeniosło nas do czasów Wagnera czy Straussa. ♦ Utrecht zachwycił nieskończoną ilością kanałów, które malowniczo wpisywały się w architekturę tego miejsca. ♦ W Goudzie przekonaliśmy się, że ser Gouda ma setki odsłon, a urocze sklepiki [...]

2017-09-29T12:32:39+00:00 29 września 2017|Bez kategorii, Projekty edukacyjne, Wyjazdy, Wymiany|

47. ZŁAZ LO IV

...odbył się tradycyjnie w dniach 21-22 września 2017 w Karkonoszach Wschodnich, na szlakach między Karpaczem a Strzechą Akademicką. W tym roku uczestniczyło w nim 136 uczniów klas pierwszych, 10 uczniów z klasy 2C organizujących beania (zwycięzcy beaniów z zeszłego roku), 18 opiekunów – nauczycieli i absolwentów naszej szkoły oraz 2 osoby obsługi technicznej. Ponadto było jeszcze 5 dodatkowych przewodników. Łącznie 171 osób! W pierwszy dzień przejechaliśmy autokarami z Wrocławia do Karpacza, a stamtąd wędrowaliśmy w góry. Naszym celem było dotarcie [...]

2017-09-29T10:45:25+00:00 25 września 2017|Uroczystości, Wydarzenia, Wyjazdy|

RAJZA PO PYRLANDII

Wybrały się na nią z początkiem kwietnia mele i szczuny z II A i F pod opieką czterech bakalarek. Gdzieśmy to nie byli? W Poznaniu i Gnieźnie, w Puszczykowie i Rogalinie. Cośmy nie robili? Lepiliśmy fifne świętomarcińskie rogale, bręczeliśmy po poznańsku, lukaliśmy na okolicę Puszczykowa z repliki karaki „Santa Maria”, obchodziliśmy dookoła gnieźnieńską katedrę w poszukiwaniu słynnych drzwi, podziwialiśmy wielkie na całą ścianę malowidło Matejki, bywaliśmy na pokojach u Raczyńskich, wchodziliśmy w suknie i sprawy dawnych Słowian… I jeszcze? Zobaczyliśmy [...]

2017-05-05T20:07:06+00:00 5 maja 2017|Wydarzenia, Wyjazdy|

Warszawa Szlakiem Polskiego Państwa Podziemnego i Powstania Warszawskiego

Już po raz czwarty uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w projekcie „Edukacja w Miejscach Pamięci”. Tym razem do Warszawy wyjechała klasa 1a i 1e. Uczniowie zwiedzali Muzeum Więzienia Pawiak, Mauzoleum Walki i Męczeństwa w Al. Szucha oraz Cmentarz na Powązkach - miejsce pochówku bohaterów II wojny światowej. Z zainteresowaniem odkrywali historię przemierzając Muzeum Historii Żydów Polskich Polin oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. Wycieczkę kończył spacer po Starym Mieście i Krakowskim Przedmieściu. Niestety… dwa dni to zbyt mało, by dotrzeć do wszystkich ciekawych [...]

2017-04-09T19:09:37+00:00 9 kwietnia 2017|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

AD FONTES PO RAZ DZIESIĄTY

Już po raz dziesiąty odbył się coroczny projekt edukacyjny “Ad fontes”, którego głównym celem jest zaciekawienie uczniów kulturą cywilizacji antycznych. 2 grudnia klasy humanistyczne 2A i 2E wraz z nauczycielami odwiedziły trzy znane muzea starożytności mieszczące się na Wyspie Muzeów w Berlinie: Nowe i Stare Muzeum oraz Muzeum Pergamońskie. Jak nazwa projektu sugeruje, uczniowie mieli okazję “powrócić” do źródeł - kultur cywilizacji antycznych. Mogli tam podziwiać wiele ciekawych artefaktów z Mezopotamii, Egiptu, Grecji i Rzymu. Oprócz tego znalazł się również [...]

2016-12-22T20:41:43+00:00 6 grudnia 2016|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

Obóz chemiczno-przyrodniczy w Myśliborzu

W dniach 10-11.10.2016 wyjechaliśmy się do ośrodka edukacyjnego "Salamandra" w Myśliborzu. Na zajęciach laboratoryjnych z chemii, niczym prawdziwi chemicy, tworzyliśmy mydła o różnych kształtach i zapachach. Nie każdemu ta sztuka się udała, ale z zajęć wszyscy wyszliśmy z uśmiechem na twarzy, w poczuciu chemicznego spełnienia. Na zajęciach laboratoryjnych z biologii nabyliśmy umiejętność izolowania barwników zawartych w roślinach, oglądaliśmy tkanki roślinne pod mikroskopem oraz uczestniczyliśmy w zajęciach pt. Czy wiesz, co jesz? I to wszystko w jeden dzień! Popołudnie spędziliśmy na [...]

2016-11-03T10:24:04+00:00 3 listopada 2016|Obozy naukowe, Wydarzenia, Wyjazdy|

Skandynawskie podboje z LO IV – tam nas jeszcze nie było…

A właściwie już byliśmy! Nasz wyjazd w ramach projektu edukacyjno-językowego rozpoczął się 21 kwietnia i trwał przez kolejne 7 dni. O Skandynawii słyszał każdy, niektórzy może mieli nawet okazję zobaczyć Norwegię, Szwecję czy Danię. Trudno jednak uwierzyć w to, co o tych krajach opowiadają inni, gdy się samemu nie widziało. Zacznijmy od Norwegii – potrafi zachwycić niezwykłymi krajobrazami i ich różnorodnością. Największe jednak wrażenie robi chyba rejs wzdłuż fiordów – coś na co czekaliśmy najbardziej… Dwugodzinna podróż statkiem wzdłuż [...]

2016-05-13T09:05:06+00:00 13 maja 2016|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

Kraków edykacyjnie – klasy 3A i 3F

Muzeum Narodowe, Dom Józefa Mehoffera, Kamienica Szołayskich, Stara Synagoga, Muzeum "Fabryka Schindlera" oraz Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK to nasze miejsca spotkań z kulturą i ze sztuką. Po Kazimierzu podążaliśmy śladami Żydów krakowskich. W Starej Synagodze poznawaliśmy Relacje między judaizmem i chrześcijaństwem. W Muzeum Narodowym analizowaliśmy sztukę Młodej Polski i Awangardy, zaś w Kamienicy Szołayskich zwiedzaliśmy wystawy Grafika francuska od impresjonizmu do art nouveau i Szuflada Szymborskiej. Dom Józefa Mehoffera odsłonił przed nami dwa oblicza polskiej secesji. W Fabryce Schindlera – [...]