TELEFON: 71 798 67 33

Wyjazdy

49. Złaz LO IV

...odbył się tradycyjny, bardzo wyjątkowy, bo podwójny, Złaz klas pierwszych, w dniach 26-27 września (klasy po szkole podstawowej) i 03-04 października 2019 r. (klasy po gimnazjum) w Karkonoszach, na szlakach między Karpaczem a Strzechą Akademicką. Uczestniczyło w nim łącznie 373 uczniów klas pierwszych, 10 uczniów z klasy 2C organizujących beania (zwycięzcy beaniów z zesz­łego roku), 43 opiekunów – nauczycieli i absol­wentów naszej szkoły oraz 2 osoby obsługi technicznej. Ponadto 6 dodatkowych przewo­dników po KPN. Łącznie 438 osób! W pierwszy dzień po przyjeździe autokarami do [...]

2019-10-10T13:53:48+00:00 10 października 2019|Wydarzenia, Wyjazdy|

WYMIANA POLSKO – SERBSKA PO RAZ SZÓSTY!

6 kwietnia – niedziela wieczór, port lotniczy Wrocław… a tam my: 12–osobowa grupa uczniów LO nr IV wraz z opiekunami. Pomimo późnej pory czekamy podekscytowani i zniecierpliwieni. W końcu pada komunikat z głośników i po dłuższej chwili już są z nami. Po raz szósty gościmy naszych serbskich przyjaciół z Gimnazjum nr XIII w Belgradzie. Tegoroczny plan wizyty był niezwykle napięty i obfitował w wiele atrakcji. Na początek po miło spędzonej niedzieli u rodzin polskich zabraliśmy naszych serbskich kolegów i koleżanki [...]

2019-05-17T13:05:52+00:00 17 maja 2019|Wydarzenia, Wyjazdy, Wymiany|

WIOSNA W TARRAGONIE

Gdy usłyszałam o wymianie z Tarragoną, wiedziałam, że będzie to coś dla mnie. Nie spodziewałam się tak wspaniałej wycieczki, to znaczy wiedziałam, że będzie bajecznie, ale nie aż tak! Pierwsze dwa dni, 6 i 7 kwietnia, spędziliśmy w kolorowej, tryskającej życiem Barcelonie. Stolica regionu Katalonii kusi charakterem, którego próżno szukać w innych zakątkach kraju. Dzięki naszym nauczycielkom, pani Małgorzacie  Wółkiewicz i pani  Magdalenie Michalskiej -Wieczorek poznaliśmy to miasto od podszewki, zwiedzając większość z niebywałych miejsc: Sagrada Familia, Pomnik Kolumba, Łuk [...]

2019-06-06T14:13:01+00:00 17 maja 2019|Wydarzenia, Wyjazdy, Wymiany|

XIX DIECEZJALNA PIELGRZYMKA MATURZYSTÓW DO CZĘSTOCHOWY

8 marca 2019 roku grupa uczniów z naszego liceum oraz z Zespołu Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych we Wrocławiu wyruszyła do Częstochowy, aby wraz z młodzieżą Archidiecezji Wrocławskiej wziąć udział w XIX Pielgrzymce Maturzystów. Każdego roku uczniowie klas maturalnych udają się w to szczególne miejsce, aby zawierzyć Bogu i Maryi zbliżające się egzaminy i swoje przyszłe decyzje. Młodzież miała okazję uczestniczyć w ciekawej konferencji w auli ojca Kordeckiego, przygotowanej m.in. przez przedstawicieli duszpasterstw akademickich oraz bliżej poznać i podzielić się swoim [...]

2019-04-30T21:12:57+00:00 7 kwietnia 2019|Wydarzenia, Wyjazdy|

ALL AROUND EUROPE: SZWAJCARIA / PROJEKT EDUKACYJNO-JĘZYKOWY

Szwajcaria, kraj pełen urokliwych jezior, zachwycających gór i pięknych krajobrazów, stał się dla  grupy 33 uczniów miejscem, gdzie w dniach 23-29.03.2019 mogli spędzić czas, w ramach projektu edukacyjno-językowego. Pierwszym przystankiem w Szwajcarii, po długiej nocnej podróży, był Wodospad Schaffhausen, największy wodospad na terenach równinnych Europy, przez który w ciągu sekundy przepływa 700 tysięcy litrów wody! Po krótkim spacerze, udaliśmy się do miejscowości  Lauterbrunnen, gdzie mieliśmy zakwaterowanie. Następnego dnia odwiedziliśmy Lucernę, gdzie zobaczyliśmy pomnik Lwa - symbol miasta oraz najstarsze drewniane [...]

2019-04-30T21:22:33+00:00 2 kwietnia 2019|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

RAJZA W POSZUKIWANIU ŹRÓDEŁ NARODOWEGO EPOSU I ŚWIĘTOMARCIŃSKICH ROGALI

Wybrały się na nią z końcem marca mele i szczuny z II C i II F pod opieką czterech bakalarek. Najpierw zwiedzili Muzeum Adama Mickiewicza w Śmiełowie – oglądali pamiątki po Wieszczu, a nawet spoglądali z okien Jego pokoju na te pagórki leśne i łąki zielone, które wbrew litewskiej genezie „Pana Tadeusza” mogły być rzeczywistą inspiracją naszego narodowego eposu. Później zawitali do stolicy Pyrladii, gdzie lepili fifne świętomarcińskie rogale, bręczeli po poznańsku, a na koniec lukali na trykające się ratuszowe [...]

2019-04-30T21:28:12+00:00 27 marca 2019|Wydarzenia, Wyjazdy|

ŚWIĄTECZNY UROK DREZNA

Świąteczne jarmarki - Weihnachtsmarkt mają swój nieodparty urok. Bombki, świeczki, olśniewające ozdoby choinkowe, przepyszne strucle oraz cudownie pachnące pierniki. Wszystkie te cudeńka mogli podziwiać, smakować i zakupić uczniowie klas 2B i 2C, którzy w piątek 8 grudnia pojechali do Drezna. Jednak to wspaniałe miasto nie samym jarmarkiem stoi. Zwiedziliśmy również galerię Starych Mistrzów w Muzeum Zwinger, gdzie mogliśmy podziwiać obrazy takich malarzy jak Vermer, Rubens czy Canaletto. Spacer po mieście ukazał nam całe jego piękno z Traktem Królewskim na czele. [...]

2018-12-12T11:19:31+00:00 12 grudnia 2018|Wydarzenia, Wyjazdy|

A to Polska właśnie…

Z okazji obchodów stulecia odzyskania niepodległości w naszej szkole w ostatnich dniach przeprowadzony został projekt „A to Polska właśnie…”, za którego realizację odpowiadała p. Agata Rusnak-Kozłowska i uczniowie klas pierwszych. Pierwszą odsłoną tego projektu był wyjazd w sobotę 10 listopada do Krakowa. Podróż śladami Stanisława Wyspiańskiego pozwalała zapoznać się z postacią tego wybitnego artysty i dramatopisarza nie tylko poprzez zwiedzenie wystawy mu poświęconej, zorganizowanej przez Muzeum Narodowe, ale również poprzez zobaczenie jego prac w przestrzeniach, dla których oryginalnie powstały [...]

2018-11-22T13:44:22+00:00 22 listopada 2018|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

48. Złaz LO IV

48. Złaz LO IV...odbył się tradycyjnie w dniach 18-19 października 2018 w Karkonoszach, na szlakach między Karpaczem a Strzechą Akademicką. Uczestniczyło w nim 175 uczniów klas pierwszych, 11 uczniów z klasy 2C organizujących beania (zwycięzcy beaniów z zesz­łego roku), 19 opiekunów – nauczycieli i absol­wentów naszej szkoły oraz 2 osoby obsługi technicznej. Ponadto było jeszcze 4 dodatkowych przewo­dników z Karpacza. Łącznie 211 osób! W pierwszy dzień po przyjeździe autokarami do Karpacza przeszliśmy sześcioma różnymi trasami do Schroniska Strzecha Akademicka, w którym nocowaliśmy. Dwie klasy (1B [...]

2018-10-22T20:24:33+00:00 22 października 2018|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|

Wikingowie najechali Siedlęcin

XII Piknik Historyczny LO IV za nami. W tym roku motywem przewodnim byli Wikingowie - najeźdźcy z północy, wojownicy spod znaku Odyna. 70-osobowa grupa uczniów czwórki wyjechała w środę do Siedlęcina, gdzie mieści się rezerwat archeologiczny - wieża książęca. Tam Wikingowie z czwórki wsiedli do langskipów (kajaków dwuosobowych) i udali się w rejs, którego celem było opanowanie przeprawy na rzece Bór (zapory wodnej w miejscowości Wrzeszczyn). Po powrocie wojownicy zabrali się za rozbijanie obozowiska. Wieczorem 6-osobowe zespoły wzięły udział w [...]

2018-06-24T21:19:30+00:00 22 czerwca 2018|Projekty edukacyjne, Wydarzenia, Wyjazdy|